Beschrijving

Stap aan boord van de ZK 4, beleef de elementen van het dynamische Waddengebied en ervaar een gevoel van rust en ruimte. De tocht start in Zoutkamp en gaat via het Lauwersmeer naar de Engelsmanplaat (gelegen tussen Ameland en Schiermonnikoog).

De bemanning vertelt onder andere over het Nationaal Park Lauwersmeer, de afsluiting van de Lauwerszee in 1969 en de geschiedenis van de garnalenvisserij. Onderweg naar de Engelsmanplaat gaat u zeehonden kijken.

Er is gelegenheid om van boord te gaan en op de plaat te lopen (mits de omstandigheden dit toelaten). Tijdens een tussenstop bij restaurant Sterkenburg op Lauwersoog kunt u genieten van patat met een gebakken visje.

Praktische info

Datum: zondag 20 juni

Tijdstip: van 09.30 tot 16.30 uur

Prijs: € 47,50 per persoon (incl. koffie/thee, koek/cake en patat met een gebakken visje)

Reserveren: via telefoonnummer 06 – 22 47 77 50 of per e-mail: zk4@visserijmuseum.com

Zelf meenemen: schoeisel dat nat en vies mag worden, handdoek, korte broek, zonnebril, zonnebrandcrème, een hoed/pet en voldoende water

NB: de tocht gaat alleen door bij voldoende aanmeldingen en onder goede weersomstandigheden.